U ordinaciji Prof. Dr Pejović se obezbeđuju  najefikasnije defektološko-logopedske  usluge, usluge rane intervencije kod dece sa razvojnim problemima, kao i usluge analize ponašanja  i razvoja veština igre kod dece sa autizmom.

Tim ordinacije je posvećen kontinuiranom učenju i sprovođenju istraživanja radi unapređenja, razumevanja i pružanja najefikasnijih tretmana  za decu sa razvojnim problemima. U svom radu profesionalci su prošli relevantne obuke koje im omogućuju primenu najsavremenijih naučno -dokazanih  intervencija koje u praksi daju najbolje rezultate u radu sa decom sa autizmom i razvojnim problemima i na taj način utičemo na značajno poboljšanje kvaliteta života svakog deteta.

Angažovani profesionalci  su na raspolaganju klijentima  kako bi pružili konsultacije/tretman  u oblasti ponašanja, komunikacije, govora, jezika, veština igranja, razvoja motorike, preakademskih veština, kao i socijalnih veština i veština samopomoći. U svom radu se posebno fokusiramo na poboljšanje generalizacije svih veština klijenata, promovisanjem generalizacije, obezbeđivanjem obuka u kućnim uslovima, i otvorenom saradnjom sa spoljnim profesionalcima sa kojima deca dolaze u kontakt.

Naša terapija prati smernice najbolje prakse gde su ciljevi intervencije individualno razvijeni, napredak prema ciljevima se dosledno meri, a ishodi se redovno dele sa roditeljima / klijentima.

U ordinaciji inicijalna  procena se vrši interdisciplinarno, ona uključuje dečijeg psihijatra, logopeda i psihologa. Procena uključuje intervju sa roditeljima / starateljima, posmatranje vašeg deteta, primenu standardizovanih  i referentnih protokola i testova , razvoj interdisciplinarnog plana tretmana (tj. Integrisane pismene preporuke sa podacima svakog stručnjaka), koji će biti  predstavljeni na sastanku sa roditeljima. Rezultati skrininga se razmatraju sa roditeljima i ukazuje se na koja područja razvoja treba obratiti pažnju  i koja mogu zahtevati stalni monitoring ili dodatnu procenu I tretman.

Naša misija je stvaranje obogaćenog  okruženja za učenje kako bi decu podučavali jeziku, komunikaciji,  socijalnim i kognitivnim  veštinama, kao i obezbeđivanje generalizacije naučenih veština  u prirodnom okruženju, u zajednici ili kući, kao i sa spoljnim stručnjacima kako bi stvorili kohezivan tim u korist klijenata.

 

Usluge rane intervencije

Rana identifikacija mogućih kašnjenja u razvoju kod dece pomaže im da što hitnije dobiju adekvatnu neophodnu intervenciju, što dovodi do boljih ishoda u kasnijem životu deteta.

Poznato je da propusti u ranom uzrastu deteta izazivaju trajne posledice, a broj dece koja su ugrožena  stalno se povećava. Tokom tih ranih godina, skoro hiljadu nervnih ćelija umrežava se svake sekunde – što se nikada više tokom života ne ponavlja. Ove konekcije grade osnove dečjeg kasnijeg  života određujući dalji kognitivni, emocionalni i društveni razvoj, njihov  kapacitet za učenje.Na razvoj tih konekcija jako utiču uslovi u kojima se dete razvija i da li dobija adekvatnu stimulaciju. 

U ordinaciji pružamo priliku svim roditeljima kojim imaju potrebu da nam se obrate sa pitanjima  o ranom razvoju njihovog deteta. Usluge skrininga I tretmana  su pogodne za decu do 6 godina.

Sledeća kašnjenja zahtevaju konsultaciju sa stručnjacima:

  • Do 6 meseca dete se ne osmehuje drugima, ne pokazuje toplinu i zadovoljstvo
  • Do 9 meseca ne uzvraća na zvučne stimulacije ljudi iz okruženja, ne uzvraća mimikom lica
  • Do 12 meseca ne brblja
  • Do 12 meseca ne odgovara na poziv po imenu
  • Do 12 meseca ne ukazuje kažiprstom, ne maše, ne poseže rukom, ne uzvraća gestove
  • Do 16 meseca nema nijedne reči
  • Do 24 meseca nema fraza od dve reči koje ne podrazumevaju imitiranje ili ponavljanje.

Glavni cilj koji treba rešavati u ranoj intervenciji:

  • Veći angažman deteta
  • Nezavisnost
  • Spontana funkcionalna komunikacija
  • Razvoj kognitivnih veština
  • Razvoj socijalnih kompetencija
  • Razvoja veština igre
  • Generalizacija naučenih veština
  • Proaktivni pristup problematičnom ponašanju

Specifični ciljevi  intervencije će se zasnivati na dečijoj hronološkoj starosti, razvojnom nivou, specifičnim prednostima i slabostima, kao i potrebama ili prioritetima njegove porodice.

 

Usluge- tretman autizma

U ordinaciji Prof Pejovic sprovodi se tretman dece sa autizmom prema najsavremenijim naučno- dokazanim intervencijama koje obuhvataju detetov celokupni psihomotorni razvoj, sa posebnim fokusom na razvoj komunikacije, kako verbalne tako i neverbalne, razvoj govora, zajedničke pažnje, simoboličke igre, rešavanje problematičnih ponašanja, upotrebe AAC vidova komunikacije, obuka veštinama samopomoći i obuka roditelja za rad sa decom u kućnim uslovima.

Rani znaci autizma kod beba i male dece:

  • Do 6 meseca dete se ne osmehuje drugima, ne pokazuje toplinu i zadovoljstvo
  • Do 9 meseca ne uzvraća na zvučne stimulacije ljudi iz okruženja, ne uzvraća mimikom lica
  • Do 12 meseca ne brblja
  • Do 12 meseca ne odgovara na poziv po imenu
  • Do 12 meseca ne ukazuje kažiprstom, ne maše, ne poseže rukom, ne uzvraća gestove
  • Do 16 meseca nema nijedne reči
  • Do 24 meseca nema fraza od dve reči koje ne podrazumevaju imitiranje ili ponavljanje.
  • Bilo koji gubitak govora, brbljanja ili socijlanih veština

Mogući znaci autizma u bilo kom uzrastu:

  • Izbegava kontakt sa očima i više voli da bude sam
  • Bori se sa razumijevanjem drugih ljudi
  • Ostaje neverbalan ili ima  odložen  razvoj jezika
  • Ponavlja reči ili fraze iznova i iznova (eholalija)
  • Uznemirava se manjim promenama u rutini ili okruženju
  • Ima visoko ograničena interesovanja
  • Izvodi ponavljajuća ponašanja kao što su lepršanje rukama, ljuljanje, vrtenje
  • Ima neobične i često intenzivne reakcije na zvuke, mirise, ukuse, teksture, svetla i / ili boje
×

Make an appointment and we’ll contact you.