U ordinaciji Prof. Dr Pejović se obezbeđuju najefikasnije defektološko-logopedske usluge, usluge rane intervencije kod dece sa razvojnim problemima, kao i usluge analize ponašanja i razvoja veština igre kod dece sa autizmom.
Tim ordinacije je posvećen kontinuiranom učenju i sprovođenju istraživanja radi unapređenja, razumevanja i pružanja najefikasnijih tretmana za decu sa razvojnim problemima. U svom radu profesionalci su prošli relevantne obuke koje im omogućuju primenu najsavremenijih naučno -dokazanih intervencija koje u praksi daju najbolje rezultate u radu sa decom sa autizmom i razvojnim problemima i na taj način utičemo na značajno poboljšanje kvaliteta života svakog deteta.
Angažovani profesionalci su na raspolaganju klijentima kako bi pružili konsultacije/tretman u oblasti ponašanja, komunikacije, govora, jezika, veština igranja, razvoja motorike, preakademskih veština, kao i socijalnih veština i veština samopomoći. U svom radu se posebno fokusiramo na poboljšanje generalizacije svih veština klijenata, promovisanjem generalizacije, obezbeđivanjem obuka u kućnim uslovima, i otvorenom saradnjom sa spoljnim profesionalcima sa kojima deca dolaze u kontakt.
Naša terapija prati smernice najbolje prakse gde su ciljevi intervencije individualno razvijeni, napredak prema ciljevima se dosledno meri, a ishodi se redovno dele sa roditeljima / klijentima.
U ordinaciji inicijalna procena se vrši interdisciplinarno, ona uključuje dečijeg psihijatra, logopeda i psihologa. Procena uključuje intervju sa roditeljima / starateljima, posmatranje vašeg deteta, primenu standardizovanih i referentnih protokola i testova , razvoj interdisciplinarnog plana tretmana (tj. Integrisane pismene preporuke sa podacima svakog stručnjaka), koji će biti predstavljeni na sastanku sa roditeljima. Rezultati skrininga se razmatraju sa roditeljima i ukazuje se na koja područja razvoja treba obratiti pažnju i koja mogu zahtevati stalni monitoring ili dodatnu procenu I tretman.
Naša misija je stvaranje obogaćenog okruženja za učenje kako bi decu podučavali jeziku, komunikaciji, socijalnim i kognitivnim veštinama, kao i obezbeđivanje generalizacije naučenih veština u prirodnom okruženju, u zajednici ili kući, kao i sa spoljnim stručnjacima kako bi stvorili kohezivan tim u korist klijenata.
Usluge rane intervencije
Rana identifikacija mogućih kašnjenja u razvoju kod dece pomaže im da što hitnije dobiju adekvatnu neophodnu intervenciju, što dovodi do boljih ishoda u kasnijem životu deteta.
Poznato je da propusti u ranom uzrastu deteta izazivaju trajne posledice, a broj dece koja su ugrožena stalno se povećava. Tokom tih ranih godina, skoro hiljadu nervnih ćelija umrežava se svake sekunde – što se nikada više tokom života ne ponavlja. Ove konekcije grade osnove dečjeg kasnijeg života određujući dalji kognitivni, emocionalni i društveni razvoj, njihov kapacitet za učenje.Na razvoj tih konekcija jako utiču uslovi u kojima se dete razvija i da li dobija adekvatnu stimulaciju.
U ordinaciji pružamo priliku svim roditeljima kojim imaju potrebu da nam se obrate sa pitanjima o ranom razvoju njihovog deteta. Usluge skrininga I tretmana su pogodne za decu do 6 godina.
Sledeća kašnjenja zahtevaju konsultaciju sa stručnjacima:
- Do 6 meseca dete se ne osmehuje drugima, ne pokazuje toplinu i zadovoljstvo
- Do 9 meseca ne uzvraća na zvučne stimulacije ljudi iz okruženja, ne uzvraća mimikom lica
- Do 12 meseca ne brblja
- Do 12 meseca ne odgovara na poziv po imenu
- Do 12 meseca ne ukazuje kažiprstom, ne maše, ne poseže rukom, ne uzvraća gestove
- Do 16 meseca nema nijedne reči
- Do 24 meseca nema fraza od dve reči koje ne podrazumevaju imitiranje ili ponavljanje.
Glavni cilj koji treba rešavati u ranoj intervenciji:
- Veći angažman deteta
- Nezavisnost
- Spontana funkcionalna komunikacija
- Razvoj kognitivnih veština
- Razvoj socijalnih kompetencija
- Razvoja veština igre
- Generalizacija naučenih veština
- Proaktivni pristup problematičnom ponašanju
Specifični ciljevi intervencije će se zasnivati na dečijoj hronološkoj starosti, razvojnom nivou, specifičnim prednostima i slabostima, kao i potrebama ili prioritetima njegove porodice.
Usluge- tretman autizma
U ordinaciji Prof Pejovic sprovodi se tretman dece sa autizmom prema najsavremenijim naučno- dokazanim intervencijama koje obuhvataju detetov celokupni psihomotorni razvoj, sa posebnim fokusom na razvoj komunikacije, kako verbalne tako i neverbalne, razvoj govora, zajedničke pažnje, simoboličke igre, rešavanje problematičnih ponašanja, upotrebe AAC vidova komunikacije, obuka veštinama samopomoći i obuka roditelja za rad sa decom u kućnim uslovima.
Rani znaci autizma kod beba i male dece:
- Do 6 meseca dete se ne osmehuje drugima, ne pokazuje toplinu i zadovoljstvo
- Do 9 meseca ne uzvraća na zvučne stimulacije ljudi iz okruženja, ne uzvraća mimikom lica
- Do 12 meseca ne brblja
- Do 12 meseca ne odgovara na poziv po imenu
- Do 12 meseca ne ukazuje kažiprstom, ne maše, ne poseže rukom, ne uzvraća gestove
- Do 16 meseca nema nijedne reči
- Do 24 meseca nema fraza od dve reči koje ne podrazumevaju imitiranje ili ponavljanje.
- Bilo koji gubitak govora, brbljanja ili socijlanih veština
Mogući znaci autizma u bilo kom uzrastu:
- Izbegava kontakt sa očima i više voli da bude sam
- Bori se sa razumijevanjem drugih ljudi
- Ostaje neverbalan ili ima odložen razvoj jezika
- Ponavlja reči ili fraze iznova i iznova (eholalija)
- Uznemirava se manjim promenama u rutini ili okruženju
- Ima visoko ograničena interesovanja
- Izvodi ponavljajuća ponašanja kao što su lepršanje rukama, ljuljanje, vrtenje
- Ima neobične i često intenzivne reakcije na zvuke, mirise, ukuse, teksture, svetla i / ili boje